• Gratis frakt På ordrer over 1000,-
  • Vi leverer kun i Norge Små pakker med Posten, større pakker med PostNord AS
  • Kvalitetsikring Vi fører kun de beste merkevarne
  • Trygg og sikker betaling Visa og Mastercard
Handlekurv 0 Vis handlekurv

Bytte & Retur

Bytte av vare
Det er selvsagt ikke noe problem å få byttet hvis en eller flere varer ikke skulle passe. Varen kan ikke være brukt, og må befinne seg i original emballasje, samt med alle merkelapper. Vi gjør deg oppmerksom på at bytte gjelder KUN annen størrelse / farge.
Ønske om annen varer: Send varen i retur vedlagt Bytte og returskjema. Gitt vare vil bli krediter så snart varen ankommer vårt butikk. Videre bestiller du ønsket vare i våre nettbutikk for å sikre deg ønsket vare.

Retur må skje med Posten for kundens egen regning og risiko. Du står selv for transportrisikoen. Fyll ut returforklaring dokument og skriv hva du returnerer. Når vi har mottatt returen og godkjent denne, betaler vi tilbake beløpet på din bankkonto innen 10 virkedager.
Oppgi ditt bank – eller postgirokontonummer på returskjemaet, så har du pengene raskt på din konto.
Retursendinger sendt til oss som oppkrav blir ikke hentet ut av oss.

Returadresse:
Min Beste Venn Geilo
Postboks 63
3581 Geilo

Angrerett
Du kan angre kjøpet av varen etter Angrerettslovens bestemmelser⁷. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra dagen kjøperen mottar varene (angrefrist) og vedlegger med Bytte og returskjema og Angreskjema . Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (Angreskjema , e-post eller brev). Du velger selv om du vil ha en annen vare eller pengene tilbake. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angreskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen vær 1 år.

Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen kan ikke være brukt, og må befinne seg i original emballasje, samt med alle merkelapper. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig.

Hvis du bruker din angrerett varen(e) som postpakke eller brev betaler du selv for returkostnadene. Du står selv for transportrisikoen. Fyll ut returforklarings dokument og skriv hva du returnerer. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt innen 30 dager. Oppgi ditt bank – eller postgirokontonummer på Bytte og returskjema, så har du pengene raskt på din konto, eller sendes pengene på et vanlig utbetalingskort. Retursendinger sendt til oss som oppkrav blir ikke hentet ut av oss.

Retur må skje med Posten for kundens egen regning.
Returadresse:
Min Beste Venn Geilo
Postboks 63
3581 Geilo

Ved skade Det er viktig at du sjekker emballasjen ved uthenting. Er det skade på emballasje skal de som leverer ut varen / pakken anføre det på forsendelsespapirer. Er det skade på emballasje må du også rapportere skade til oss innen 2 timer, tidsfristen gjelder fra pakken er signert ut fra hentested.

Skade oppdaget etter levering Blir skade på varer oppdaget etter du har pakket ut varene må du melde fra til oss om dette. Sendt en e-post (med bilde av skadet vare) innen 2 timer til Geilo@minbestevenn.no. Tidsfristen gjelder fra pakken er signert ut fra hentested.

Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Meldingen fra kjøper til selger om reklamasjon bør av bevishensyn være skriftlig (e-post eller brev). Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. Du velger selv om du vil ha en annen vare eller pengene tilbake.